Vlna

urbánny splietací mág

Hudba, ktorá narúša konformitu konzumu, alebo toto nie je Európa, tu ste na Slovensku

Text: Branislav Zurko
Foto: Archív

(ALT. NÁZOV: BARCODE DJ’S A SOUNDBOMBING NÁKUPNEJ POHODY)

To, že hudba ovplyvňuje náladu človeka, je známa vec. Dobre známy je aj fakt, že momentálne emočné rozpoloženie vplýva na naše rozhodovanie a kognitívne procesy bez toho, aby sme si to uvedomovali. V dobrej nálade sme ochotní viac riskovať, nechávame sa opájať danou chvíľou, nevidíme prekážky, iba „žiarivé farby budúcnosti jasné“. Zúskostnení alebo len mierne znepokojení potom kriticky pristupujeme k dianiu okolo, podliehame obavám. Pravidelne preškoľovaný personál, usadený hlboko v openoffıce marketingového oddelenia obchodno-manažérskych superorganizmov, to určite tuší tiež. Ba čo viac, kvantifıkovateľné výstupy kvalitatívnych výskumov pridruženého PR oddelenia v pestrofarebných grafoch na poslednom briefıngu jasne poukázali na priamu koreláciu medzi náladou spotrebiteľa a ochotou míňať svoje ťažko zarobené peniaze. Napriek všetkým zisteniam sa návrh iniciatívneho zamestnanca, ktorého meno si ani po treťom teambuildingu aj tak nikto nepamätá, aby bol hneď pri vstupe podávaný nápoj s obsahom alkoholu, neujal. Ostrieľaný stredný manažment stavil na istotu, s nástupom nadchádzajúceho mesiaca bude kulisu magickému slovu akcia dotvárať upotené vibráto speváka skupiny Desmod. Zabralo to na cieľovku na mítingoch nemenovanej politickej strany, tak prečo by to nefungovalo s rovnako červeným nápisom akcia. Darmo, skúsenosti nezakryje ani dobre padnúci korzet a starostlivo prefarbené začínajúce šediny.